Thursday, August 7, 2008

UMNO dan Perjuangan Kemerdekaan

  • Sedarkah anda bahawa musuh negara dari dalam dan luar negara, sedang berusaha untuk menggugat kerajaan BN dan menghancurkan UMNO sekaligus peranan politik orang melayu dalam mempertahankan kedaulatan Negara.
  • Usaha berterusan di buat secara bersungguh-sungguh untuk menebal kebencian terhadap kerajaan BN supaya orang melayu menolak BN dan UMNO. Mereka percaya walaupun yang terhasut hanyalah sebilangan kecil orang melayu yang menyokong UMNO, tetapi ia mungkin dapat melemah dan menjejaskan perjuangan UMNO.
  • Tanpa UMNO negara ini akan dikuasai oleh negara asing dan dengan itu peluang memilih orang Melayu dan menjadi mereka bangsa yang berjaya, bermaruah dan dihormati akan hilang. Lebih 400 tahun Melayu menunggu mendapat balik kuasa dan peluang untuk membela nasib memajukan diri setaraf dengan bangsa-bangsa maju di dunia ini. Sekarang melayu sudah mendapat peluang ini dan janganlah mensia-siakannya kerana semata-mata percaya bahawa seorang yang kecewa dan bermoral, kononnya telah dianiaya.
  • Jika kita mahu sejarah penaklukan kita oleh kuasa asing tidak berulang hendaklah kita sedar bahawa kemerdekaan, kebebasan boleh dihapuskan dalam masa yang singkat dan setelah hilang kemerdekaan tidak mudah mengembalikannya kembali. Proses mengembalikan kemerdekaan memakan masa yang amat panjang. Hakikatnya ini perlu diingat jika kita menghargai kemerdekaan kita. Jika kita ingin kekalkan penentuan nasib kita dibuat oleh kita sendiri, selama-lamanya kita perlu meningkatkan kemerdekaan yang kita nikmati sekarang.

No comments: